Deze week was een echte rot week, alles leek mis te gaan. Ik kreeg te horen dat mijn contract op mijn werk waarschijnlijk wegen reorganisatie niet verlengd zou worden, ik kreeg te horen dat mijn ex een nieuwe vriendin heeft en Rick zat onder de bulten vanwege zonneallergie. Het heeft me erg veel moeite gekost om niet gillend gek te worden. Ik heb voorkomen dat ik niet helemaal gek werd en tot ontploffing kwam. Om jou ook te helpen, heb ik deze week 10 tips: 

11693872_700850366714458_4498291701042322749_n

Tip 1: Gil

Ken je dat gevoel dat je helemaal gek wordt en dat je niet weet wat je met je gevoelens moet? En dat je alleen maar zin hebt in gillen? Gewoon doen! Stiekem even in de wc of even buiten gillen kan erg opluchten. Licht van tevoren we even je buren in, ik heb buiten gegild, en de buren dachten dat ik vermoord werd 😉

Tip 2: Chocolade en ijs eten

Nadat ik te horen had gekregen dat waarschijnlijk mijn contract niet zou worden verlengd, zat ik even in een enorme dip. Ik dacht dit heb ik weer. Nadat ik even lekker heb lopen gillen (zie tip 1) heb ik een bak ijs gepakt en ben ik samen met Rick lekker ijs gaan eten. En ik moet je zeggen, dat lucht op!

Tip 3: Ga wat leuks doen met je kind

Ik was zo enorm pissig toen ik hoorde dat mijn ex een vriendin had, daarnaast voelde ik me verdrietig maar ook bang. Ik was blij voor hem dat hij geluk had gevonden, maar was bang voor de toekomst omdat Rick dan een bonus mama heeft en daar zit ik niet op te wachten. Ik kon thuis gaan zitten en chagrijnig zijn, maar dit had weinig nut. Aangezien ik net al een bak ijs had opgegeten en de buren na mijn gegil bijna de politie hadden gebeld, besloot ik dat het toch verstandig was om het anders aan te pakken. Ik ben met Rick erop uit gegaan. We zijn lekker gaan zwemmen en hebben (nog meer) ijsjes eten. Ik heb hier zo enorm van genoten, dat ik even alle gezeur vergat. Het heeft me doen beseffen dat ik zoveel geluk heb met zo’n klein ventje in huis.

Tip 4: Tijd voor jezelf

Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan en natuurlijk is het lastig als je alleenstaande moeder bent, maar alles kan! Ik had vaak een schuldgevoel als ik tijd voor mezelf nam en Rick na de opvang moest brengen. Maar tijd voor jezelf is zo kostbaar, het geeft je kracht om door te gaan, dus zeker doen!

Tip 5: Praat erover

Dit is voor mij een lastig punt, ik zal namelijk nooit aangeven dat ik me niet goed voel. Ik doe liever alles alleen dan dat dat ik hulp zoek. Praten over wat er speelt in mijn leven, heeft mij wel heel erg geholpen. Dus probeer erover te praten en je zult merken dat het je oplucht.

Tip 6 : Huil

Eventjes, heel eventjes mag je jezelf zielig vinden en even lekker huilen. Dit gun ik mezelf, maar blijf hier vooral niet in hangen! Dit is namelijk en nadelig voor jezelf maar ook voor je kind. Wanneer ik bijvoorbeeld down ben, dan zie ik bij Rick dat hij vervelend gaat doen. Hij word dan boos en huilerig

Tip 7: Schrijf het van je af en verbrand het 

Alles wat me dwars zit zet ik op papier, om het vervolgens lekker te verbranden. Dit klinkt raar maar lucht mij zo enorm op. Doe dit niet in huis, maar wel buiten 😉

Tip 8: Breath

Zie je het even niet zitten? Adem in en adem uit en tel 1000 x tot 100.

Tip 9: Je hebt een wondertje

Bedenk altijd dat het wondertje voor je staat, namelijk je kind(eren)!

Tip 10: Geloof in jezelf

Je doet het goed zoals je bent. Laat je geen onzekerheid aanpraten. Jij mag er zijn je bent een topmama!!!

Hebben jullie nog tips die aan deze lijst kunnen worden toegevoegd?