Op 15 oktober vond in Rijswijk een bijzondere fotosessie plaats, georganiseerd door GroteCupmaten.nl. Nu niet met professionele lingeriemodellen, maar met gewone vrouwen en klanten. Het doel van de shoot is het afstemmen van de modellen op onze website met de realiteit.

De cijfers

Voor de shoot in 2016 hebben 160 vrouwen zich ingeschreven (een toename van 300% versus de shoot uit 2014) en hieruit is een groep van 18 vrouwen geselecteerd door de fotograaf en dames uit de winkels op een zo goed mogelijk match met de realiteit. Van deze groep vallen er altijd een aantal af (te spannend, ziek, vakantie etc) en dit jaar zijn we met de totaal 12 overgebleven dames gaan shooten, waarbij met cupmaat D tot i en omvang 70 tot 90 alle vormen/maten goed vertegenwoordigd waren.

In lingerie op internet

De dames mochten na de shoot zelf een selectie maken van de mooiste foto’s. Die worden gepubliceerd op de website van Grote Cupmaten en social media. Het onze klanten en publiek kunnen daarna stemmen op de dames die zij al model willen zien op onze site. De winnaressen zullen dan ook de vaste lingeriemodellen van de webwinkel worden.

Voor sommige deelneemsters is het idee om in lingerie op internet te staan, toch wel even slikken. Een enkeling geeft aan niet zeker te weten of ze de foto’s op social media zal delen. “Maar aan de andere kant, op het strand heb ik ook gewoon een bikini aan. Dan kan ook iedereen me zien. En het is mooie lingerie, dus het is niet plat of zo.”

Verkeerde en grotere maten

80% van de deelneemsters droeg de verkeerde maat BH. Extreme voorbeelden als 4 cupmaten verschil kwamen voor, maar over het algemeen zaten de vrouwen er met 1 of 2 cupmaten naast. Dit beeld herkennen we ook vanuit onze winkels waar we ruim 70% van de vrouwen die voor het eerst binnen komt lopen met een verkeerde maat zien.

Daarnaast zien we een andere trend waarbij de Nederlandse vrouw steeds voller wordt; over de laatste 5 jaar zijn de gemiddelde omvang en cupmaat toegenomen, maar ook de “extremere maten” zoals BH’s in cupmaat M en O worden steeds vaker besteld. Dit lijkt te stroken met andere internationale onderzoeken.

Proces van de shoot

Vanaf 22 oktober posten we iedere dag een foto van een deelneemster en dit gaat door tot 2 november. Bij iedere foto staat een link naar een individueel interview, welke hier te lezen zijn: http://www.grote-cupmaten.nl/info/trots- op-vol- 2016-grote- cupmaten-fotoshoot/

Tot 4 november blijft de poll openstaan en de week die hierop volgt maken we de cijfers en de winnaressen bekend!

Achtergrond GroteCupmaten.nl

Grote Cupmaten is een webshop met meer dan 100 jaar ervaring in de lingeriebranche en met recht dé online specialist in lingerie en badmode vanaf cupmaat D. Al sinds de start in 2009 geeft GroteCupmaten.nl vrouwen met een grote cupmaat toegang tot leuke, passende lingerie en badmode.

Het assortiment bestaat uit merken die zich hebben gespecialiseerd in het ontwerpen van lingerie in grote cupmaten. Uit hun collecties kiezen wij met zorg alleen die modellen die naar onze mening de beste pasvorm hebben. Onze klanten zijn dat met ons eens. Dat blijkt uit de grote klanttevredenheid en het lage retourpercentage.

Klanten waarderen GroteCupmaten.nl niet alleen om de zorgvuldigheid waarmee we ons assortiment samenstellen. Een andere onderscheidende factor is de positionering. GroteCupmaten.nl vindt dat elke vrouw mooi is zoals ze is, en dat willen we graag laten zien.

Daarom organiseren we de “Trots op vol” fotoshoots met onze klanten en echte vrouwen. GroteCupmaten.nl is een samenwerking tussen Van der Linde lingerie en eCommerce bedrijf Playfull. Van der Linde lingerie heeft ruim honderd jaar ervaring in de lingeriebranche. Playfull is al meer dan acht jaar actief in lingerie en eCommerce. Samen vormen ze een gouden combinatie.